Det är ett val du gör+ minnen som blossade upp

"Jag kunde valt att ha dåligt samvete idag när jag åt semlan, när jag tog extra mycket sylt på min gröt imorse eller när jag åt som dom sista bitarna av chokladen nyss till mitt kvällsté. Jag kunde valt att sitta här nu med ångest och fundera på att göra mängder av situps eller bestämma mig själv för att "imorgon ska jag äta supernyttigt och väldigt lite"

Men jag har lovat mig själv att aldrig tänka så mer. Jag ska aldrig spendera en sekund mer av att få ångest av goda saker som jag egentligen tycker är njutning. Ett liv med att ångra allt man äter är inget roligt liv. Det finns en anledning till varför choklad. godis och Ben&Jerrys är så himla gott. Livsnjutning! Och då ska det inte kopplas ihop med ångest.

Jag går inte upp tio kilo för att jag äter en semla då och då, eller för att jag tar den där godisbiten när jag är sugen. Det blir ingen stor förändring vilket väldigt många tror. Därför är den där ångesten så otroligt onödig. Jag gjorde ett val , ett val som ni alla som läser också kan göra och det är att uppskatta livet mer och börja njuta istället att ha ångest. Jag säger det igen, det är inte värt det! Så sluta med det. Gör upp ett avtal med dig själv att sluta ångra och få ångest, det går om du vill. Jag lovar!"                     (blondinbella.blogg.se)


Dett citat är hämtat direkt rak av från Blondinbellas blogg!!! Kan bara rent ärligt säga att jag tycker denna människa verkar vara en bra förebild...sen att hon ser ut som en barbie docka är ju en annan femma.....men men, det som hon skriver här ovan, Håller jag med om, till punt och pricka!!!


I KVÄLL:
Dagen idag bjöds det på övveraskingar må ni tro....inte de roligaste, och om det hade hänt igen, det som nästan hände ikväll, vet jag inte vad jag hade tagit mig till, alla minnen från den där rånkvällen i oktober bara for igenom mitt huvud idag.....Jag hoppas inneligt att det aldrig händer igen...jag tror inte jag hade klarat av att bli ner tvingad på knä under hot, med en pistol riktad mot tinningen igen.... 

kram till alla underbara!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Men Sara! Vad hände på jobbet igår??

2009-02-25 @ 07:25:48
Postat av: Mams

SARA VAD HAR NU HÄNT HÖR AV DEJ :::::::

2009-02-25 @ 09:54:48
Postat av: Linda

Kom du det e helt ok!! =) På eget bevåg! hahaha! Jag e som sagt hemma. Du e alltid välkommen!!

Hoppas att e bra med dig.

Blir lite orolig när du skriver så i din blogg. Har du blivit hotad igen gumman! Ska gangsterLinda hota tillbax.... ;)

2009-02-25 @ 15:28:09
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0