Vilken dag det blev!

Idag är jag närmare 30 än 20.....


Tänkte jag skulle berätta om min 25 års dag!

Blev väckt klockan 06.00 av Håkan, som ville bjuda på frukost....men nej, så blev det inte...lite för tidigt för det, så vi mysade lite och jag fick en present- då jag öppna såg jag att det var en ny mobil telefon (G502- ericsson)
Ja...så GLAD jag blev, min gamla har börjat cpat sig....!

Gick upp vid 09.00 sen, och skulle hem till Josefin Andblom på fika, ett halvår sedan vi träffades sist...så det var på tiden att vi träffades oxå. Börja med att jag fick skotta fram min bil, plogbilen hade gjort en väldigt tjusig vall precis brevid min saab...då jag inte har nån skyffel i bilen, fick jag improvisera lite o sparka o sopa bort snön (en mini soppkvast har jag tydligen i bilen)
När väl tagit mig till Vä, kom jag hem till Josse, Johan o Werner. Josefin överraskade mig med en Tårta, med mitt namn på och allt, Tack Gumman! Sen lekte jag lite med Werner, han har minnsan blivit 10 månader nu...

Efter ett par timmar där åkte jag vidare, Nu bar det av till Maxi och till Ica kvantum...för jag hade fått erbjudande om gratis tårta på båda ställena.....O Gratis brukar man inte säga nej till! Så på Maxi fick jag en Daimtårta (en sån fryst) och en tårtspade till. Och på Ica Kvantum fick jag en swartswaldtårta (frödinge)......Tänkte att det kunde vara bra att ha tårta hemma om någon ville komma o hälsa på denna dag!
Hem en runda, satte på datorn, och Facebook! 27 nya händelser......shit, många som hade grattat mig redan på facebook ju:-)

Håkan kom hem en runda från jobbet, på lunch, och hälpte mig lite att komma igång med mobilen...Då Håkan åkt till jobbet igen, tänkte jag städa över med damsugaren, bara lite snabbt, för jag visste att Pappa skulle komma på besök...hann precis städa, sen kom han...han hade tre semlor med sig! Vi fikade o pratade lite, o jag fick en blomma!

Klockan 16.30, äntligen hade pappa åkt igen, nu var jag själv en stund, tänkte jag, och satte mig ner i soffan med en cola och lite choklad (från Linda), o tänkte mysa tills Håkan kom hem, han slutar 17.00 ju.....
Men jag hann knappt sätta sig ner, så hörde jag att en nyckel vrids om i dörren....VAAAA? Kommer håkan redan?
Jodå, mycket riktigt, in kom Håkan o Glenn....O håkan säger att vi skulle vara "på ett ställe" klockan 17.30. Och att det var därför han hade kommit hem tidigare från Jobbet....
men han ville inte berätta vart vi skulle.....det skulle vara en överraskning!
Men jag försökte lista ut det...men alla de förslag jag hade var tydligen fel....bland annat trodde jag att vi skulle hem till Mamma o Anders i Knislinge, o äta middag där....((((för jag tyckte det var konstigt att mamma o dom inte kommit hem till mig under dagen o fikat, o sagt grattis))))....men nej, se det skulle vi inte! Ok, vad kunde det då vara????? Efter många andra gissningar (kolla på en bil? Kolla på ett hus? ut o äta middag?...osv) Gav jag upp!
Jaja, så vi körde, ut på härlövsänga leden....ok, undra vart vi skulle......?
Tillslut kommer vi till bowlingen på näsby......O jag fråga jaha, vi ska bowla?
Håkan bara, nej det ska vi inte, vi ska kolla på den bilen som står där....o pekar på en Opel
....o jag bara- ehhh jaha?
men så plötsligt ser jag Stinas bil (min moster) och Mamma o Anders bil stå parkerad utanför oxå....Aha!
Så vi skulle inte kolla på en satans Opel, utan vi skulle bowla! Så när vi kom in där på bowlingen, var mamma, Anders, Malin och Stina där!
Sååå kul de va! fattar inte hur de kunde hålla det hemligt....och att håkan kunde ljuga hela tiden!
Fick även 2 cider att dricka där....mums!

Efter Bowlingen, skulle vi på resturang...men dom skulle självklart inte berätta för mig vart vi skulle.....jag hade sagt till Håkan att på min födelsedag ville jag ha kinamat, I Love kinaMat!!!!!
Men Håkan bara-vi får väl se vart vi ska, jag vet inte!
Så vi körde bakom Anders bil .....o till slut hamnade vi utanför Mcdonalds inne i stan!?
Men, nja, vi skulle inte in på  Mcdonalds, utan vi skulle till Peking, YES, det blev Kinamat!
Fick lite paket o sånt där oxå, Pengar av Mamma O Anders, och av Malin fick jag en presentkort på hälsa o helhet-spa avdelning....Helkroppsmassage med bodyskrubb! Kul det ska bli
och av stina-en bruksanvisning, till min nya hushållsassistens, som jag ska få av henne senare

Efter resturangen så följde Mamma,Anders o Malin med hem på en kopp kaffe o lite tårta!

Vilken Bra Dag detta blev trots allt!
TACK

Och tack alla er som skickat sms o skrivit till mig på Facebook!
O Tack Linda o Lena o Josefin.A som lagt in inlägg om mig på era bloggar! -Kram
Till och med barnen som jag tog hand om i USA, har skrivit grattis till mig på Facebook!

 Och min nya chef-Gunilla "Nilla" på jobbet skickade även ett Grattis sms till mig!



Vet ni vem som var först till att gratulera mig? Facebook,så klart! Och mamma!-haha

- Mycket snö i Stan denna dag!


Mer snö istan


Tårta hemma hos josse

Josse o Werner

Werner, så söt!
- Blomma från Pappa

Paketer från Håkan<3, Cd skivor, Kristianstads spelet, salt o peppar kar-som kramas, ljus
Och Mobiltelen!

     

- Massa Bowling bilder!


Kina Mat-förrätt, Vårrulle på resturang Peking

Mat

Kram till er alla från mig!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken mysig dag du fick till sist då ju! kjam

2009-02-12 @ 16:22:22
URL: http://nussefjun.blogspot.com
Postat av: Mia

ja men grattis då.... Den där viktminskningen verkar ju vara långt borta om man tittar på din mat blogg vad är du uppe i denna veckan 4 tårtor 1 semla kinamat och säkert nått mer. Det går ju verkligen bra......

2009-02-12 @ 17:13:49
Postat av: Jesse

Vilken trevlig dag du fick...=) Kul me lite överraskningar i livet...



Mia verkar ju va en trevlig prick... Att vissa inte kan hålla truten o leva sitt eget liv. Men hon mår nog inte så bra... För annars hade man inte slängt ur sig sånna grejor... Tänk så gumman... o skit i henne...

2009-02-12 @ 18:34:54
URL: http://jessepersson.blogg.se/
Postat av: Linda

Idioter finns det gått om!

Herregud! Mår du inte bra finns det hjälp att få! Skulle vilja se hur fet du e för det e vad jag tror att du e eftersom du vinner självkänsla genom att trycka ner andra! SKÖT DITT EGNA LIV MIA!!

Sara!- Bry dig inte om den idioten, hon känner inte ens dig! Du e VACKER! VACKER precis som du e!!!

Puzz

2009-02-13 @ 09:25:20
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0