Svensk Handboll när den e som bäst!

Jag o Mamma var på Handboll i Kristianstad i söndags!
Sååå kul det var!

Först var det Sveriges ligalag mot Island, Sverige vann med 35-28
Och efter det, en match med Sveriges landslag!!! Sverige mot Kuwait, Sverige vann där med 39-18!!!

Söta Oscar Carlen gjorde 9 mål i ligalaget! Men den roligaste matchen var den mot kuwait, oj vad dom skrek,massa grejer på arabiska...haha, dom fick varningar för att dom skrek så mycket, man hörde ju inte ens kommentatorn ju!

Matchen sändes på TV, Anders fick spela in den ena matchen, så vi får se sen om jag o Mamma e med....hehe
Vi såg Mats Vislander, han spelade inte men mamma såg honom i vimlet, och skulle tvunget ha ett kort på "slangen", som han kallades då ha var spelare i landslaget! Min favvo i det gamla landslaget var Vranjes eller köttbullen som han oxå kallas!
I det nya laget vet jag inte riktigt vem som e favoriten.....det återstår att se efter VM.....

Lite bilder!

Doder gör mål!


Sveriges ligalag

Sveriges landslag


Gammal bild på Tränaren Bengan o Magnus "vesslan" "Slangen" Wislander


Jag var såååå laddad!!!! Här med min nyinköpta halsduk

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0