Min viktnedgång

Ja, fick en smärre chock då jag fick reda på vad jag väger hos barnmorskan i torsdags...
Jag väger för mycket för att äta vissa p-piller tydligen. Så nu har jag fått östrogen fria minipiller som jag ska äta en tid framöver.

Pratade mycket med min barnmorska, och hon tipsade mig ett bra sätt att gå ner i vikt. Aftonbladets viktklubb. Så jag har nu gått med i den, och mitt mål är att gå ner minst 15 kilo innan den 24/12-09!

Har börjat träna oxå, skönt att komma in i det igen, ska snart iväg igen och träna lite på gymmet. Jag börjar lite smått just nu, och idag ska jag träna i en halvtimme ungefär. I går var jag ju på vattengympa=) det var jag och hela PRO...

Det jag tycker är jobbigt just nu, är vad jag ska kunna äta till lunch, då jag inte är så aktiv under min skoltid. Och vad jag kan äta till mellanmål, som mättar lite...Men det skulle jag få hjälp med av dem på viktklubben.
Annars får jag äta nästan allt, middag som vi brukar, men små portioner och med mycket sallad till istället. Nu i början försöker jag utesluta kolhydrater nästan helt, beroende på hur mycket jag tränar såklart.

Har ni tips och ideér om vad kan äta för nyttiga mellanmål och luncher?

Har precis skrivit tentan oxå i lärande teorier, gick ganska bra tror jag. Nu ska jag diska, sen iväg och träna och sen hem till mamma, och ikväll är det kalas för håkans mamma på kulltorp.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tror att du fixar det galant!! Förresten, så är ungsstekt lax med broccoli jättegott och nyttigt... ett litet tips.

2009-09-20 @ 12:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0