Vilken morgon

Började med att jag blev väckt av att hemtelefonen ringde, det var dolt nummer.
Jag svarade och det visade sig vara FK som ringde. Hon lät meddela att jag arbetat 240 dagar i följd och var berättigad sjukpenning grundad föräldrarpenning från FK.
Jag tackade för beskedet och vände mig om för att sova lite till....Ganska glad och lugn!
Efter ca 10 min ringer samma person mig igen, jag svarar och då ursäktade hon sig och menade att hon räknat fel, och att jag kommer få ut lägsta nivån de första 180 dagarna...vilket är 180kr om dagen...
Ok, sa jag, jag visste att mina dagar på K inte skulle räcka till, men att det skulle ordna sig på något viss, men inte då!
Ledsen och deprimerad gick jag nu upp, kunde ju inte sova på detta besked!
Jag kom på att jag jobbat på Uniflex bemaningsföretag några veckor i mars, samt att jag tagit ut fullt studielån under hela min studietid, och jobbat hela studietiden på Sibylla. Tänkte att det måste väl betyda något??

Bestämde mig för att ringa upp FK igen och prata med samma handläggare som jag samtalat med på morgonen. Ringer upp och blir person nr 73 i Kö...
Men det gick ganska snabbt, efter ca 10 min var det min tur, jag presenetrade mig och bad att få prata med den person som ringde mig i morse, jag mindes inte vad hon hette men de lyckades hitta upp henne och jag fick ett direkt nummer till henne.
Vi pratade länge och väl, vi fick lägga på och ringa upp igen då jag skulle leta fram lite papper o dyl. Men efter några samtal hit och dit kom vi fram till att jag visst hade rätt till den högsta nivån, och det tack vare min studietid+uniflex+Sibylla....
Puh, det var skönt att det löste sig. Nu kan jag slappna av lite till.
Nu återstår att ringa Csn och fråga när de hade tänkt att börja begära pengar av mig för Csn lånet, Fullt studielån i 5 års tid blir en hel del det...Vilken tur att vi beslutade oss för att bo kvar i lägenheten ett tag till.



Nu hoppas jag att dagen blir bättre.
Ska hämta upp tvätten nu, sen damsuga och moppa golven här hemma, tänkte hinna baka oxå, sen hämtar Emelie O Elsa upp mig och vi ska till Hässleholm en runda och hälsa på Agnes o Anna, MYS.


Kram
Sara

Jag o Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0