2 veckor +

Lillfisen är nu över två veckor<3
Hon verkar må bra, vi ska till BVC imorgon och väga o mäta igen.
Känner mig så nervös inför det, jag har börjat ge ersättning nu till henne. Dels för att pumpningen inte fungerar, jag mår dåligt och känner mig stressad och pressad över att hon måste ha min bröstmjölk när jag nu har bröstmjölk att ge. Och dels för att nu börjar mjölken ta slut. Tror det har att göra med att jag inte mår bra, varför ska man känna sig som en sämre mamma för att man inte kan amma?
Vi har provat varje dag sedan vi kom kom hem från BB att amma, men hon vill inte ta bröstet alls, hon blir jätte frustrerad och spänner sig och vet inte hur hon ska bära sig åt....
Att pumpa 5-6 ggr om dagen tar för mycket energi och ork från mig, jag hinner inte med allt annat då. Och snart ska Håkan börja igen, då kommer jag definitivt inte att hinna...Jag hinner inte ta hand om mitt barn och mitt hem...

Kvinnan på BVC förespråkar amning och bröstmjölk...Jag förespråkar oxå amning! Men det fungerar helt enkelt inte, jag vet inte hur jag kommer reagera inför att berätta för henne. Vi pratade lite om det förra gången och då fick jag känslan av att hon tyckte jag ger upp för lätt...Hon satt och sa allt bra med att amma, och jag satt och kämpade mot tårarna.....

Det stod på paketet till ersättningen att man skulle rådfråga BVC innan man börja andvända det...men det var tydligen klämdag i fredags, och då hade hon tagit ledigt...Vi var tvugna att ge henne ersättning, jag hade inte fått ut tillräckligt med mjölk till henne, jag pumpade och pumpade det kom inget typ...Så är det, ibland kommer det en hel deciliter och ibland bara 30 ml....

Förlåt alla mina vänner och bekanta och släktingar som ännu inte fått komma och hälsa på...Jag vill bara att ha ett slut på detta elände med pumpning o så först...Hoppas ni förstår.

Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!

Skoj o läsa i din blogg Sara!! =) Vill bara att du ska veta att du INTE är ensam! Var precis lika dant med min Axel o sedan med Clara!! Med båda mina har det blött från brösten o krånglat med amningen o jag jag gjorde precis som du, gick över till ersättning o då fungerade allt kanon!! Varför ska man må dåligt för att man gör det bästa för sitt barn och för sig själv, är INTE ditt fel!! Tycker du gör helt rätt i att inte amma för att på så vis få ork till er nya familjemedlem o till allt annat, för hur det än är så stannar inte världen när man fått barn!!! Du är inte en sämre mamma på grund av detta, snarare en mkt klok mamma som kan se andra alternativ för ert bästa! O de som säger att barnen håller sig så himla friska av bröstmjölk har fel, min Axel var inte sjuk en gång förrän han började på förskolan!! Å jag tyckte det var skönt att Johan kunde få möjlighet att ge dem mat, man blir inte lika bunden som mamma och man kan se vad de får i sig!! Om vi skaffar ett barn till kommer jag INTE att amma, jag SKA HA en tablett sen får de säga precis vad fan de vill.. för det är mina barn, mina bröst o min familj där vi alla ska må bra!!! Stå på dig, jag möttes av samma reaktioner!! O de frågar en knappt om hur de fungerar med ersättningen el vilken man har el hur det fungerar.. Illa!! Ett tips om hon får ont i magen är "Sempers magdroppar" o "DrBrown´s flaska", de finns på Kidscorner i stan, de e fantastiska!! Fortsätt med ersättning o njut av er lilla flicka! O fråga på bvc om en tablett som stoppar bröstmjölken..

2011-01-10 @ 15:15:20
Postat av: Jessica

Sara, det är ingen fara. Du kan i lugn och ro och med gott samvete ge henne ersättning. Du behöver inte rådfråga någon, du känner ditt barn bäst, inte BVC och inte alla tyckare. Mår du bra ger du Ellie en förutsättning för att må bra!



Skit i BVC och gör som du känner är bäst!



Kram

2011-01-10 @ 15:29:18
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Tezzan

Instämmer med ovanstående.

jag hade precis samma problem som dig och vi började ge vår sessa ersättning efter 2 veckor oxså och hon mår hur bra som helst. det gör inget om du inte får ut mycket bröstmjölk..försök så långt det går. alla droppar är bra droppar som min barnmorska sa =)

2011-01-10 @ 19:48:26
Postat av: Annorlinda

DU e mamma, DU vet bäst! Det e ett råd du ska följa genom HELA Ellies liv!

Gör det NI mår bra av, skit i alla andra! Puzz!!

2011-01-11 @ 21:50:02
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0