Barnmat

Undrar vart smakportionerna blev av, hon älskar mat, bara äter och äter.
Gapar så fort hon ser skeden..

Nu får hon ca 6-7 tsk, känns lika bra det, då hon gillar det så bra.

Favoriterna so far:


Det ska tydligen vara burkmat just nu, hon fick ju hemmalagat från börjat. Men en dag var vi inte hemma och då provade vi ge henne burkmat, sen dess var hon fast:)
Haha, vi får prova med hemmagjort igen, idag tänkte jag faktiskt!
Har inte börjat med något sött än, vågar inte det, när ska man våga det?
Hon fick faktiskt lite äppelmos till sin banangröt, men hon gillar inte banangröt så värst mycket, så hon fick inte mycket. Får prova gröt igen lite längre fram kanske.

Hur gör ni som har 4-6 månaders?
När ska man byta ut ett mål?
Hur mycket äter dom och hur mätta blir dom av detta egentligen???


kram
Sara

Gå stolen börjar bli intressant:)

Kommentarer
Postat av: miss liii

Minna fick inget sött förren hon börja på dagis. Där gav dem sylt o mos på gröt o fil.

Hon fick bara vatten att dricka. Så länge de accepterar att vara utan så ser jag ingen anledning att ge dem sotsaker. Glass fick hon när hon va ca 6 mån på sommaren för att svalka sig med. Kram

2011-05-25 @ 11:40:17
URL: http://annorlinda.blogg.se/
Postat av: malin

Hej du glada! :) rekomendationerna lyder att en 6månaders behöver ersätta en portion om dagen och få i sig "riktig" mat (burkmat tex.) för att få i sig tillräckligt mkt järn.

Kram på er!

2011-05-26 @ 21:23:42
URL: http://mammalijn.blogg.se/
Postat av: Emmelie

vi har kört hemmagjord potatismos här hemma till Liams stora favorit. Jag fryser ner i istärningar o värmer sen, han äter kanske 3st om/när han äter. O när jag frågade bvc när man kunde byta tyckte hon att om han äter så mycket kan man gott byta. jag har oxå hört en burk=en måltid för att det ska ersätta.. =)

2011-05-27 @ 21:43:09
URL: http://zuridunia.blogg.se/
Postat av: Petra

Hon är så söt er lilla tös =)



När mina flickor var 5 ½ månad så började jag byta ut så smått.. Hade välling tre ggr om dan och sen fick dom mat 1 gång och gröt 1 gång..

Sen när dom var 6 månader bytte jag ut helt.. Så då blev det välling på morgonen, gröt på fm, mat till lunch, gröt/mellanmål av något slag på em och välling på kvällen! Har funkat super, men i början var dom lite svårtflörtade med både mat o gröt!



2011-05-28 @ 09:54:37
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0