Danmark den 29 dec

Jag, Håkan och Håkans chef o hans fru var i Danmark en runda.... en mysig dag!

Åkte tåg från K-stad till Helsingborg, sen tog vi färjan över till Helsingör, I Helsingör gick vi i stan o handlade lite smått o gott! Jag var överlycklig för jag hittde min ost som bara finns i danmark, mums!!!
Fikade lite i danmark, på eftermiddagen hade håkans chef tänkt o bjuda på middag på båten hem, en fin resturang, men den var stängd, jag sa, att inte hinner man äta en fin middag på 20 min....det är ju va båten tar för att komma över sundet. Men då förklarade dom att vi skulle tura, alltså åka fram o tillbaka, o inte gå av båten alls förrän vi var färdiga...kostar inget att åka flera gånger om man ej går av...
Men iallafall, så åkte vi till Sverige, men gick ej av utan tillbaks till danmark igen o gick av o gick o å åt mat på en resturang inne i Helsingör!

Jag hade en trevlig dag, med några öl o snaps.....ja, jag drack ej snaps, men Håkan gjorde!!!

åka båt

Dansk frukost på båten!

mellanmål!

stan

Syns ju att vi inte är i sverige.....sprit säljs på gatorna, Härligt det!!!

Puzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0