Att sakna

Min lilla mys, som inte gjorde en fluga förnär.
Så go och så söt var min lilla Quinnie.
saknar dig liggandes vid min sida om nätterna
Älskar dig/ till min älskade katt



Tänker bland på döden, varför gör man det? Ibland är jag rädd, kanske inte så mycket för att jag ska dö, men för att de som jag älskar ska dö....

Om den dagen kommer.....
Då min kropp ligger vit på ett sjukhus.
och läkarna fastställer att min hjärna inte längre fungerar.
Ge då mina ögon till en man som aldrig sett en soluppgång,ett barns ansikte eller kärleken i en kvinnas ögon.
Ge mitt hjärta till någon som vars hjärta bara givit honom endlösa dagar av smärta.
Ge mitt blod till tonåringen som just drogs fram ur bilvraket så han får leva och se sina barn leka.
Ge mina njurar till en människa som dag efter dag är beroende av maskiner.
Ta mina ben, varje muskelfiber och nerv ur min kropp och finn en metod som gör det möjligt för ett invaliserat barn att gå.
Utforska varje skrymsel, ta mina celler om så behövs och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favoritlag och en döv flicka kan höra regnet smattra.
Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan med vinden.
Om ni måste begrava något av mig begrav då mina fel,mina misstag och svagheter  och fördomar.
Ge mina synder till åt djävulen och min själ till gud.
Om ni händelsevis vill komma i håg någonting av mig gör det genom ett vänligt ord till någon som behöver det.
/hittade denna på Internet, den e fin!

Älskar er! Kram Sara

Kommentarer
Postat av: Linda

Det va en jätte fin dikt!

Tack för informationen om halloween.... hehe

Kramiz

2008-11-02 @ 17:40:15
URL: http://annorlinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Det va en jätte fin dikt!

Tack för informationen om halloween.... hehe

Kramiz

2008-11-02 @ 17:40:36
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0