Semledagen!

Yes, en semla har man tryckt ner idag...det var mumsigt det. Mamma kom på besök så jag hade köpt varsin till oss!
Igår var jag hos L, det var lika bra som det brukar...fast denna gång blev det en liten roadtrip...hehe, vi kan väl säga att temat på den biltrippen var "som man bäddar får man ligga"....Så e det!

Bjuden till Fest man me.....30 års kalas, inte illa det<3

idag blir det till att jobba igen 17.30-22.00.....men inte så många timmar idag ju:-)
Fick min semesterersättning av min gamla chef, fina pengar det!!! Men dom pengarna blir allt till att spara...så man har lön i Juni månad oxå....


Puzz haj



"Fettisdagen
(den feta tisdagen) kallas i Sverge tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan; dagen mellan blåmåndagen, tidigare ibland även kallad bullmåndagen, och askonsdagen. I Finland kallas dagen för fastlagstisdagen. Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor, även kallade fastlagsbullar eller fettisdagsbullar. Eftersom dessa bullar gjordes av vetemjöl (vitt mjöl) kallas denna dag också "vita tisdagen"."




             Sara                                                Håkan

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha! Det va en rolig bild! Srattade så jag kissa på mig!

2009-02-25 @ 11:51:23
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0