smal-tjock

Sov Länge....
Sen har jag diskat, och damsugat och torkat golven!
Mår så mycket bättre av att det är rent o ser städat ut! Kan liksom slappna av på ett bättre sätt då

Ska snart hem till Stina, sen inom stan en runda!
O I kväll blir det slappa framför teven! Skönt det!

Blir så arg på denna ständigt gående debatt om hur man ska se ut och hur mycket man ska väga!!!!!
Läste i en annan tjejs blogg, att hon var sååå naturligt smal, och man inte skulle klandra dem som var smala, utan att hjälpa det!
Nej, det är klart att man inte ska! Det är ju lika hemskt som att klandra på dem som är överviktiga!!!!
Men att det sen står saker som att det är fel att män skulle tycka om "kvinnor som har något att ta i" .....det är väl individuellt för f-n!!!!!
Vissa gillar det andra gillar når annat! OK!
Det jobbigaste i denna fråga, är dock att lära sig att tycka om sig själv!
Det är tufft med alla ideal som finns där ute idag! Helst ska man vara Smal, men inte för smal. Helst lagom stora bröst, inte för stora o inte för små, lagom fast o fin rumpa, inte päronformad utan rund o fin o Inte för stor!
Både män och kvinnor ser detta ideal, Dagligen! Klart som f-n att vi får dåligt självförtroende o inte tycker att vi duger!
Så jag tycker att uppmuntran är det som är guld värd!
var inte rädda för att ge komplimanger! Både till män o kvinnor, till dom som ni känner o till dom som ni inte känner!
Pojkvänner, och flickvänner, Ge komplimanger till era respektive! Alltid, tycker ni att hon är jätte söt utan smink, säg det då! Tycker du att hans otränade mage ändå är lite sexig, säg det då!

/Sara









Kommentarer
Postat av: Lena

Klart att det är individuellt vad man tycker är snyggt och attraktivt! Av dessa tre bilder är de två understa fina, men den översta ser för jävlig ut (vem fan vill se ut så?). Den andra bilden är mitt ideal, men så är jag ju också som alla andra påverkad av media. Man ska vara nöjd för den man är, för det är ju därför folk tycker om en! Jag brukar säga till min pojkvän ofta att jag verkligen älskar hans lite mulliga mage. För det gör jag!! =) I sin tur så tycker han om mig precis som jag är, med mina brister o fel. =) Kram!

2009-01-23 @ 17:05:29
URL: http://kylie.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack så mycket, jag kryar på mig sakta men säkert. Ja det har varit många sjuka och jag trodde jag skulle klara mig men icke. Får vara glad jag inte fick flunsan under praktiken iallafall. Hoppas det är bra med dig, vi syns snart! =) Kram

2009-01-23 @ 17:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0