Vållande till annans krock?

Gick i skolan idag från 9.00-16.00 och efter det skulle jag jobba 16.30-22.00
Så direkt efter skolan rusade jag ut i min bil för att köra till jobbet direkt för att hinna i tid.
På väg till bilen hör jag en massa tumult ute på parkeringen och undrade såklart vad som hade hänt.
Då jag kom fram såg jag att två bilar hade krockat!
En bil hade varit på väg ut från parkeringen, och den andra hade kommit körandes på vägen utanför.
Ok, vad hemskt tänkte jag och stegade mot min bil.
Helt plötsligt skriker en tjej som haltar lite lätt och stortjuter, "det är ditt fel att vi krockade"! till mig....
"Vaaaa?" utbrister jag.
Jo då menar de på att de är mitt fel att de krockade, för min bil hade skymt deras sikt!!!
Och att där jag stod parkerad fick man minsann inte stå!
Jag menade på att, hur f-n kan det vara mitt fel, eller min bils fel att DOM krockade???
Jag fick stå där jag stod, det var ingen huvudled, och inga andra skyltar.
Jag ansåg inte att jag stod för nära korsningen heller, eller korsning och korsning, nära utfarten
från parkeringen.

Det ska nämnas att jag stått här, många gånger förr, under mina 4års studier!
Efter att ha försvarat mig en stund, frågande jag dom om dom ville att jag skulle stanna. För då var jag
tvungen att ringa mitt jobb och meddela detta ju.
Men, nej då hade den andra tjejen som tydligen oxå varit med i krocken ångrat sig och tyckte att jag kunde köra
dit jag skulle.....

Men, jag blev såklart skakad över händelsen. Och undrar om det verkligen var min bil, eller min parkering av min
bil som orsakat att de krockade?

(pedagogisk som jag är, har jag ritat en bild, för att lättare förstå)


P= Parkering
V= Väg
G= Gräs i väggrenen
Färgade rektanglar= Bilar

Min bil är den svarta bilen som står parkerad vid sidan av vägen framför den blåa bilen.
De båda gröna bilarna är de som krockar med varandra längre fram.

Jaja, men det känns ju inte kul att höra att man har varit med och orsakat en rejäl krock mellan två bilar....(jag
som inte ens var i närheten då det hände....)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har ju en jävla otur. Stina

2009-09-04 @ 06:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0