Nytt Ultraljud

Varit hos barnmorskan idag, allt såg bra ut, verkar till och med som om Pyret fixerat sig redan:)
Men för att vara på den säkra sidan beställde min barnmorska ett Ul i v 36 om tre veckor, den 2 dec.
Vad kul att vi ska få se det lilla livet igen:)
Hjärtljuden har fram till nu legat över 155 slag, idag visade det sig att det låg under 150 slag...Spännande, men då höll inte min och barnmorskan teroi om att det kan vara en liten tös, ja, fast det kan det ju vara iallafall.
Vi får vänta och se!
Kan ju vara så att jag börjat lugna ner mig lite nu, inget jobb längre och ingen stress..

Varit på skolan och fixat med det sista hoppas jag, vill klara detta nu så allt som har med skolan är över!

Gravid v 33

Bebis

Nu väger din bebis ca 2 kg och är 43 cm lång. Bebisen ökar nu sin vikt med ca 225 g i veckan. Nu uppfattar bebisen ljus och mörker, dag och natt. Underhuds fettet lagras upp. Nu börjar din bebis kunna reglera sin kroppstemperatur.

Du

Måttet på din livmoder är nu 30 till 33 cm. Men det kan vara olika, huvudsaken är att din egen kurva växer som den ska. Du kan öka mycket i vikt och det är inte konstigt. Just nu behövs mycket näring både till dig och din bebis, så sluta inte äta för att du är orolig över stor viktökning. Prata med din barnmorska om du oroar dig för din vikt.

Egna tankar
Sömn står överst på listan, trött konstant. Sover inget vidare på nätterna, måste upp och kissa typ fem ggr per natt. Dessutom har jag blivit för tung för min säng, den har börjat knaka och gnisla varje gång jag vänder mig...Har gått upp 2 kg på kort tid. Så här mycket har jag aldrig vägt i hela mitt liv. Och de sista kilona är bara vätska, mina fötter och ben ser ut elefant ben o fötter...Annars allt bra. Tränat två dagar i rad nu, gymet igår-på en gå maskin ca 30 min, och idag vattengympa 45min. Känns mycket bättre i kroppen när jag rör mig.

Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Amme

Det med hjärtljuden är bara en myt. Det beror helt på vad bebisen pysslar med därinne, om den sover el är aktiv dvs. Så allt det med hjärtljud & utseende på magar är bara myter som du inte ska gå efter. Tittade dom inte på könet alls denna ggr heller när du var på UL? el du frågade kanske inte? Kram

2010-11-18 @ 15:49:00
Postat av: Amme

Läste igen & såg att du inte hade varit på Ul utan skulle.. Fråga då om du el ni vill veta.

2010-11-18 @ 15:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0