Livets Små Mirakel

Livet är fullt av små mirakel.
Jag som har längtat så efter att få känna av sparkarna, nu känner jag dem, Håkan oxå<3
Hela magen känns som en bongotrumma ibland, som om någon spelar på trumman inifrån. Känns härligt!
Det är en livlig krabat kan jag säga, och just nu verkar favorit sysselsättningen vara att sparka på mina revben. Det gör lite ont, men det är helt ok!

Jag älskar Hösten, alla färger. Ska ut och gå så mycket jag bara kan och orkar i Oktober. Denna vecka har jag inte jobba så mycket, fanns inga tider till mig. Jobbar bara på lördag. Det är väl så när man är timanställd. Men nästa vecka jobbar heltid hela veckan. Sen är det snart oktober ju :)

Hoppas på att få jobba lite i oktober oxå, men november och december ska jag gå hemma. Kan inte jobba där jag jobbar med en jätte mage i vädret. Känns skönt att vara hemma oxå. Vet inte om jag ska räkna dem som mama dagar eller gå på a- kassa, får så väldigt lite pengar i a-kassa nämligen. Dessutom måste jag söka jobb under tiden...Hmm, vem anställer en Gravid Kvinna som ska ha barn inom 2 månader???

I oktober blir det en runda till Ullared och till Ikea, behöver handla lite till Bebisen och till Hemmet. Vi ska även hinna med att storstäda lägenheten och plocka undan lite så vi får plats.
Är i vecka 25 + 5 nu, så jag har gått hela 26 veckor snart, tiden går så fort, bara 14 veckor kvar snart...



Jag tycker att magen börjar synas iallafall, har ingen bild än, men ska börja ta det nu snart tänkte jag!





Skulle behöva färga håret oxå en dag..utväxten gör sig påmind!!


Malin har flyttat till Storstaden, Stockholm.
Hon har fått jobb och lägenhet där, kul för henne. Hoppas hon tar vara på sig där uppe. Känns iallafall bättre att ha henne i Sverige än i Bulgarien!
Kanske man skulle upp och hälsa på henne nån helg sen, och åka inom Katarina oxå på vägen, det hade varit skoj!

Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: Katarina Fällman

"hälsa på Katarina"... JA! Gör det! Hade varit superduper jättekul! (om det var mig du menade alltså...) Låter så mysigt med dina berättelser och tankar om barnet! Kramar och lycka till! K

2010-09-16 @ 21:41:09
Postat av: Anna

Vilket fint inlägg, har saknat att läsa här inne på din blogg. Jaså, har bebisen börjat nå upp till dina revben nu? Hehhe, visst är det en märklig känsla...ibland tycker jag att det gör lite ont men ibland kittlas det nästan lite underligt!

Gumman, föräldrapenningen får du inte börja ta av förrän två veckor innan beräknad förlossning, men det kanske du redan visste? Ha de nu så fint och jobba lugnt nästa vecka! KRAMISAR

2010-09-17 @ 09:04:44
URL: http://kvisti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0