Ellie<3

Äntligen är hon här<3
Vår lilla Ellie.
Hon kom den 26/12-2010 kl 07.29, hon vägde 2800g och var 47cm lång! vattnet och slemproppen gick hemma på kvällen den 25/12-2010 mitt under fångarna på fortet!
Från det att vi åkte in tog det 8,5 timmar sen var hon ute, och all smärtlindring som jag var tvärsäker på att jag skulle ha, fick jag inte! Jag ville inte ha dem till slut och sen gick det hela ganska fort så jag slutade tänka i dom banorna ganska snabbt! Lustgas var det enda jag hade, men det kunde jag inte ta då krystvärkarna kom så då hade jag inget. Jag tror det är så individuellt detta med smärta och jag är förvånad över att jag inte tyckte det gjorde ondare....

Efter två ganska jobbiga dygn på BB, fick vi åka hem.
Allt fungerar bra och vi försöker ta dagen som den kommer och sova så ofta vi kan.
Vi har haft mycket strul med amningen och har fått, efter många många försök, lägga ner det projektet! Men mjölk har jag så jag pumpar ut och vi ger henne på flaska. Håkan tycker det är super, för då kan han hjälpa till så mycket mer, jag känner mig inte så fast...Som jag tror jag hade kännt inför att amma..
Får se hur länge vi orkar pumpa, annars får hon ha ersättning sen. Jag gillar inte det, men jag vill inte må dåligt över att amningen inte fungerar, jag vet många barn som enbart har haft ersättning och dom har klarat sig utmärkt! Jag är bara så glad att hon mår bra och att hon är här hos oss!


Kram Från lilla familjen<3 <3

Kommer bilder sen

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att ni mår bra alla tre. Gott Nytt År önskar familjen Hörnquist/Höglund. Ser fram emot bilder på den lilla tjejen.

2011-01-01 @ 11:49:42
URL: http://kvisti.blogg.se/
Postat av: Ida P

Åhh vad skönt att din förlossning gick bra! Har också lagt ner ammningen, ammar bara på natten. Ersättning fungerar jättebra, iallafall för oss! Njut även om det känns jobbigt... det går så sjukt snabbt!!

Kram Ida och Oliwer

2011-01-01 @ 12:46:28
Postat av: hannah

Vad skönt att förlossningen gick så bra. Perfekt julklapp :) och bara hon får vad mat hon behöver så är sättet inte det viktigaste. Längtar så efter vår bebis nu! Grattis till nya familjemedlemmen! God fortsättningen på detta underbara år!

2011-01-01 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0