Sjuklingen!

Lilla E sjuk! Feber o vill inte äta så bra, har kaskad kräkt ett par gånger idag.
Har inte sovit mycket dessa nätter, upp varannan timme för hon ligger och gnäller och jämrar sig, stackars liten! Tycker så synd om henne. 
Förstår att små kan bli sjuka, och de har tydligen feber ofta, sa dom vill mig på akuten. Men det som förvånar mig e han dom inte ens rörde henne eller ville veta hur hög feber hon har/hade! Ringde till BVC i morse kl 09.00 och klockan e nu halv ett och dom har ej ringt tillbaka!
Imorgon är det midsommar, vart ska jag vända mig då liksom! Tycker BVC kunde ringt tillbaka så dom kunde tagit en titt idag innan det är midsommarhelg o dyl!
Får hoppas hon frisknar till, en midsommar utan lite firade vore inte annat än tråkigt! Men Hon går i första i hand, Nu och för alltid!

Var hemma hos en klok gammal vän från gymnasiet härom dagen! Hon sa att varför ska man gnälla hela tiden, det blir inte bättre av det, och vad hade man förväntat sig när man skaffar barn?! Att dom ska sova hela nätterna? Inte kladda med mat? Inte skrika? Inte bajsa? osv...
Nej, när man skaffar barn får man allt på köpet! Man kan inte bara skaffa barn för att alla andra gör det, eller för att det är det som förväntas av en! Tänk efter, är jag redo för detta? Livet förändras, tro mig!  För mig till det bättre!
Den kärlek man ger, får man igen gånger tusen! 
Vad är sömnlösa nätter (vissa har det värre än andra, kan vara skönt att tänka på när man själv tycker det är tufft) mot en gudomlig liten varelse som du och den du älskar har producerat av egen kraft, hon/han är ditt eget kött och blod! Mäktigt!


Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: matilda; mamma till elna

Hej sara!!

Tack för din kommentar. Gissa om jag blev glad när jag förstod att du inte ville "lyncha" mig, kan tänka mig att ämnet upprör många ;)



Du verkar vara klok :)



Kram på dig

2011-08-19 @ 16:56:26
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0