Sommar

Sommar, sol och Värme!
Härligt, visst, farligt, absolut!

Jag tycker det är svårt med kläder till dom små, vad ska man klä dem i?
T-shirt och byxor-ja men då är deras armar bara...inte för att man är mitt i solen med dem, men går man med vagnen eller i bärselen så får dom sol på sig ju!
Det bästa är nog tunna långärmade tröjor och tunna bomullsbyxor!
Finns bra material av detta att finna på Maxi!
Ganska billigt oxå!

Har märkt att E blivit ganska gnällig av solen oxå, tror att det är för att hon blir så varm, och svettig. Jag ger henne vatten på flaska, men jag tror hon fåt mycket luft i sig av den flaskan...Ska införskaffa en pipmugg med greppfunktion tänkte jag!

E Provar Pappas motorcykel på Sweden rock campingen igår<3

Tröjan från Maxi!
Här börjar det bli kväll, så hon fick ha jeans och varma strumpor på sig...


Hur gör ni i Sommarvärmen?

Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: Amme

Köp nåt som heter solhatt till vagnen på babyproffsen. Det ger full skugga men ändå luft in så det inte blir kvavt, vilket det annars blir av tex ett täcke man lägger på. Det & ett insektnät är guld värt inser man nu när man köpt det. Slippa oroa sig för skarp sol el räliga insekter el getingar som kommer in i vagnen..

Svårt att klä bebisarna håller jag med om nu, men man får lite tänka på hur man själv är klädd, NameIt har jättefina & tunna sköna 3/4byxor man kan ha till en tunn bommullsklänning. Så det kör vi på nu, Antingen det, el klänning & bara blöja & Tilde är hur nöjd som helst med det. Men solskydd & skugggrejs till vagnen om du ska va ute i solen, inte massa byxor & långärmat i denna hetta. Men sen är bebisar olika klart, trivs Ellie i byxor o långärmat nu o somnar gott utan att stöka så fortsätt med det. :)

2011-06-07 @ 20:31:33
Postat av: Amme

Vi har Dr Browns flaskor som slår ut all luft, dom är superbra & till extrapris nu såg jag!

2011-06-07 @ 20:32:43
Postat av: Amme

Känns som jag stalkar dig här nu haha, men solskyddet du har till vagnen passar sittdelen med & är solskyddsfaktor 50, dvs det högsta. :) Så slipper du tänka på den skarpa solen för lillan

2011-06-08 @ 14:34:07
Postat av: Sara

Ja, vi har köpt ett sådant skydd, tror det e det du menar, den liksom förlänger skyddet på vagnen...fast när hon sitter upp så ser hon inget med det på...det liksom skymmer sikten för henne...får väl kolla in det andra istället då:) Vad kostar det? Tack för tipsen! Är det dax för sittdel för Tilde oxå? Ellie vill gärna upp och titta, men kan inte sitta helt själv ännu, så vi har den halft sittande, fungerar ganska bra...

2011-06-08 @ 18:14:27
URL: http://knassara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0