E´s Favoriter! (del 1)

E somnade i babysittern precis, hon får sitta kvar o sova en stund idag, annars brukar jag tar ur henne och lägga henne i vår säng, det måste nog vara det bästa för ryggen att ligga ner. Men idag somnade hon direkt efter matningen så jag ville inte väcka eller störa henne.

Hon älskar sin sitter!
Snutte måste ju alltid vara med när man sover<3, hittade nya sådana i Ullared, fast Rosa, hoppas hon inte bryr sig om färgen när vi måste byta för tvätt o dyl.


Ända sedan E föddes har hon haft en favvo sak! Den har alltid tröstat henne (förutom snuttisen), och den har gjort att hon älskar skötbordet och byta blöja och tvätta sig där. Den har varit guld värd, den är hemmagjord, det är E´s Kusin Linnea 11år som gjort den:

En Mobil med bläckisar!

Fin Va!

Vi köpte aldrig något mjukt babygym till Ellie, jag tyckte dom var så dyra....Hittade inget som jag gillade på Tradera eller blocket heller, sen när jag väl hittade kändes det lite för sent, jag köpte ett ljud gym i Ullared, men det gillade aldrig riktigt, det kostade ändå 199kr...men men!
Sen var vi i Malmö jag o Mamma på Hundutställning, då körde vi inom Babyland. Där hittade jag ett hårt Babygym (ungefär ett sådant som finns på www.ikea.se )
Detta som jag hittade är av märket "Eber", det kostade 169kr, det är egentligen från 6 månader, men hon har börjat gilla det nu!

Och detta gym kan man flytta runt och ha var man vill, det är bara en ställning!


Men hade jag gjort något annorlunda, hade jag köpt ett rejält babygym från början, typ en "tummen" eller "pingu" babygym, dom kostar lite, men jag tror dom är värda det, har hört och känner många som har dem!
Blir till nästa bebbe:)

Nu vaknade E igen....blev 25 min vila denna gången!
Snart ska vi hämta upp min lillasyster Malin sen blir det promenad i Bockeboda med vagnen!



Ni som läser som oxå bloggar, vad är era bebisars favvo leksaker?
Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej Sara! Vi gjorde likadant, köpte ett sånt hårt gym som du har istället för de mjuka och dyra. var annars helt inne på att köpa pingu eller liknande men det rann ut i sanden och Liam gillar sin ställning (och han e bara 3mån...). Kram på dig!

2011-05-11 @ 18:44:25
URL: http://zuridunia.blogg.se/
Postat av: veronica johansson

Vilken liten sötnos:)

Önskar dig en fin kväll

2011-06-10 @ 20:12:51
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0